Αναγνώσαμε την συνέντευξη του Επισκόπου Χριστουπόλεως κ.κ. Μακαρίου εις την οποία ο ίδιος ομιλεί δια την Μεγάλη Σύνοδο. Λέγει ο ίδιος ότι:

«Κατηγορούν, για παράδειγμα, κάποιες Εκκλησίες τον Ρωμαιοκαθολικισμό ότι διολίσθησε σε Παγκόσμια Εκκλησία με καθαρά πολιτικό και κοσμικό χαρακτήρα, και δεν έχουν άδικο».

Άραγε ο κ. Μακάριος δεν γνωρίζει ότι το σημαντικό πρόβλημα δεν είναι τόσο το ζήτημα του κοσμικού χαρακτήρα του Βατικανού, αλλά οι πάμπολλες αιρέσεις του;

Αναφέρει πάλι: «Μιλούν κάποιοι για την αίρεση του Οικουμενισμού, αλλά δεν έχουμε καταλάβει αυτή τη στιγμή ότι αυτό που ταλανίζει την Εκκλησία σαν καρκίνωμα και το οποίο έχει χαρακτηριστεί από την Εκκλησία, πανορθοδόξως και συνοδικώς, ως αίρεση είναι ο Εθνικισμός. Καμία νύξη όμως για την αίρεση του Εθνικισμού. Όλα για τον Οικουμενισμό. Να συμπληρώσω και μια σκέψη ακόμη: μήπως θα πρέπει η Εκκλησία να ασχοληθεί και με μια άλλη, νέας μορφής, αίρεση, που έχει δημιουργηθεί σήμερα, την αίρεση του ζηλωτισμού;»

Ο κ. Μακάριος αντιλαμβάνεται ότι τα καρκινώματα αυτήν την στιγμή εις την Εκκλησία είναι το ζήτημα του εθνικισμού και του ζηλωτισμού και όχι του Οικουμενισμού, και αναρωτιέται αν πρέπει η Εκκλησία να αρχίζει να ασχολείται με το ζήτημα (αίρεση κατ΄ αυτόν) του ζηλωτισμού. Μάλλον δεν ενθυμείται ο ίδιος ότι η Εκκλησία είχε ασχοληθεί με το ζήτημα, με αποτέλεσμα να προσπαθούν οι ταλαίπωροι οι Χριστιανοί ζηλωτές να ξεφύγουν από τους υποκοπάνους των χωροφυλάκων και δυστυχώς όχι όλοι! Υπήρξαν και κάποιοι που έχυσαν και το αίμα τους (βλ. Αικατερίνη ρούττη) αλλά και κλείσθηκαν σε φυλακές και έζησαν και εξορίες και πολλά άλλα! Αυτά θέλει να ζήσουμε εις τις ημέρες μας; Αλλά μάλλον δεν θα γνωρίζει....

Ακόμα μας λέγει: «Ρώτησαν κάποτε τον Άγιο Παΐσιο τον Αγιορείτη ποια είναι η σωστή αντιμετώπιση για τα δύσκολα εκκλησιαστικά ζητήματα. Είπε πολύ σοφά ο Γέροντας: «Να αποφεύγονται τα άκρα. Με τα άκρα δεν λύνονται θέματα». Μάλιστα χρησιμοποιούσε και το παράδειγμα του μπακάλη. Έλεγε: «Όπως παλιά ο μπακάλης έβαζε με τη σέσουλα στην ζυγαριά λίγο-λίγο και ισορροπούσε την ακρίβεια, έτσι πρέπει να αντιμετωπίζουμε και τα εκκλησιαστικά πράγματα». Όχι στα άκρα λοιπόν. Αυτοί που φοβούνται τον Οικουμενισμό προσχωρούν στην αίρεση του ζηλωτισμού και γίνεται η εσχάτη πλάνη χείρων της πρώτης».

Μόνον αυτήν την συμβουλή του π. παϊσίου γνωρίζει ο κ. Μακάριος; Υπάρχουν και άλλες! Ο ίδιος τόνιζε: «Για να συμπροσευχηθούμε με κάποιον, πρέπει να συμφωνούμε στην πίστη».  Μήπως έχετε κοινή την πίστη με όσους συμμετέχουν εις το Π.Σ.Ε. και συμπροσεύχεστε; Ακόμα έλεγε: «Αυτοί δεν λένε ότι δεν κατάλαβαν τους αγίους Πατέρες, αλλ' ότι οι άγιοι Πατέρες δεν τους κατάλαβαν. Δηλαδή σαν να έχουν αυτοί δίκαιο και τους παρεξηγήσανε» εννοώντας τους Μονοφυσίτες! Άραγε εσείς που συμπροσεύχεστε μαζί τους εις το Π.Σ.Ε. τι γνώμη έχετε για τους Μονοφυσίτες; «Η Εκκλησία», έλεγε, «δεν είναι καράβι του κάθε επισκόπου να κάνει ότι θέλει».   († Ιερομονάχου Ισαάκ, Βίος Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου, Άγιον Όρος 2004, σ.690-691)

«Ο διάβολος έχει τρία πλοκάμια. Για τους φτωχούς τον κουμμουνισμό, για τους πιστούς τον οικουμενισμό και για τους πλουσίους την μασσωνία». († Μακαρίου Ιερομονάχου, Γέροντος Παϊσίου Αγιορείτου Λόγοι σοφίας και χάριτος, Άγιον Όρος, σελ. 73)

Ποιός είναι αυτός ο Οικουμενισμός που είναι ένα από τα πλοκάμια του διαβόλου Σεβασμιώτατε;

«Μου έκανε εντύπωση αυτό που μου είπε ένας επίσκοπος από το Πατριαρχείο. Του είχα πεί: « Μα τι κατάσταση είναι αυτή; Από την μια ο Οικουμενισμός, από την άλλη ο Σιωνισμός, ο σατανισμός!...Σε λίγο θα προσκυνούμε τον διάβολο με τα δυό κέρατα αντί για τον δικέφαλο αετό». (Γέροντος Παϊσίου Αγιορείτου, έ.ά., σ.230-232)

«Επειδή βλέπω τον μεγάλο σάλο εις την Εκκλησίαν μας, εξ αιτίας των διαφόρων φιλενωτικών κινήσεων και των επαφών του Πατριάρχου (Αθηναγόρα) μετά του Πάπα, επόνεσα κι εγώ σαν τέκνον Της και εθεώρησα καλόν, εκτός από τις προσευχές μου, να στείλω κι ένα μικρό κομματάκι κλωστή (που έχω σαν φτωχός Μοναχός), διά να χρησιμοποιηθεί κι αυτό, έστω για μια βελονιά, διά το πολυκομματιασμένο φόρεμα της Μητέρας μας... Φαντάζομαι ότι θα με καταλάβουν όλοι, ότι τα γραφόμενά μου δεν είναι τίποτε άλλο παρά ένας βαθύς μου πόνος διά την γραμμήν και κοσμικήν αγάπην δυστυχώς του πατέρα μας κ. Αθηναγόρα. Όπως φαίνεται, αγάπησε μιάν άλλην γυναίκα μοντέρνα, που λέγεται Παπική «Εκκλησία», διότι η Ορθόδοξος Μητέρα μας δεν του κάμνει καμμίαν εντύπωσι, επειδή είναι πολύ σεμνή. Αυτή η αγάπη, που ακούσθηκε από την Πόλι, βρήκε απήχησι σε πολλά παιδιά του, που την ζουν εις τας πόλεις. Αλλωστε αυτό είναι και το πνεύμα της εποχής μας: η οικογένεια να χάση το ιερό νόημά της, που ως σκοπόν έχουν την διάλυσιν και όχι την ένωσιν... Μετά λύπης μου, από όσους φιλενωτικούς έχω γνωρίσει, δεν είδα να έχουν ούτε ψίχα πνευματική ούτε φλοιό. Ξέρουν, όμως, να ομιλούν για αγάπη και ενότητα, ενώ οι ίδιοι δεν είναι ενωμένοι με τον Θεόν, διότι δεν Τον έχουν αγαπήσει». (Ορθόδοξος Τύπος (9/16-3-2007) 1,5).

Τι έχει να μας πεί ο κ. Μακάριος για τους λόγους του π. παϊσίου;
Αναφέρει ο Σεβασμιώτατος: «Όσον αφορά τους επικριτές, τους ακούω, διαβάζω ό,τι κατά καιρούς δημοσιεύουν, τους αγαπώ, αλλά δεν συμμερίζομαι τις απόψεις τους και τον τρόπο που τις εκφράζουν. Προσωπικά θεωρώ ότι έχουν κουράσει και ότι κάπου έχουν ξεφύγει πια. Είναι τα ίδια γνωστά πρόσωπα. Η εικόνα που μου δίδουν είναι ότι περισσότερο αγωνίζονται για να επιβάλουν την γνώμη τους και να προβληθούν, παρά για να στηρίξουν την Ορθόδοξη Εκκλησία. Γι᾽ αυτό ξέρουμε όλοι μας ποιοί θα αντιδράσουν και τι, πάνω-κάτω, θα πουν, οποιοδήποτε θέμα κι αν προκύψει».

Και ερωτούμε· άραγε ο π. Ιουστίνος Πόποβιτς που ήταν αντίθετος προς την σύγκληση τοιαύτης Συνόδου αγωνιζόταν για να επιβάλλει την γνώμη του ή για να προβληθεί; όταν ανέφερε: «το ορθοδοξότερον θα ήτο (η Μ. Σύνοδος) να μη συγκληθή καθόλου» Εάν δε πραγματοποιηθή «τουλάχιστον να μη μετάσχη τις εις αυτήν»! (Ιουστίνου Πόποβιτς, Επιστολή-αναφορά προς την Ι. Σύνοδον της εν Σερβία Εκκλησίας)

γιατί ήταν αντίθετος; Γνωρίζει ο κ. Μακάριος; Και εμείς σας αγαπούμε Σεβασμιώτατε αλλά και εμείς δεν συμμεριζόμαστε τις απόψεις σας αλλά και τους τρόπους που θέλετε να τις περάσετε και δή μετά Συνόδου! Προτιμούμε να συνταχθούμε με τους λόγους του π. Ιουστίνου και συμφωνούμε να μην  μετάσχη κανείς εις αυτήν!

Θα ακολουθήσει και δεύτερο μέρος της συνέντευξης η οποία δεν έχει δημοσιευθεί ακόμα και θα συνεχίσουμε.


ΠΗΓΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ: http://flashnews.gr/post/272241/apokleistikh-synenteyksh-toy-ep-xristoypolews-sto-flashnews-meros-a

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top