O Σεβήρος εντυπωσίαζε τους απρόσεκτους δια της μεγάλης αυτού ελληνικής παιδεύσεως, δια της νομιζομένης θεολογικής μορφώσεως, δια της λεγομένης βαθυτάτης γνώσεως της πατρικής φιλολογίας και παραδόσεως, δια της ευγλωττίας και του ενθουσιασμού, και της εκτάκτου δραστηριότητας και του ζήλου του.
Το πρώτον μονοφυσιτικό σύγγραμμά του κατά της Ορθοδοξίας συνέγραψεν εν Κωνσταντινουπόλει και επηκολούθησε μακρά σειρά άλλων τοιούτων συγγραμμάτων. Τα γραπτά του Σεβήρου, επεκρίνοντο και κατεφρονούντο δικαίως από τους Ορθοδόξους δια τας εν αυτοίς βλασφημίαις και αλογίαις. 

Γράφει η εν Κωνσταντινουπόλει ενδημούσα Σύνοδος επί του Πατριάρχου Ιωάννου Β΄ (518-520) :


Ούτος: 




(Πρακτικών Συνόδου Κωνσταντινουπόλεως του 536, Μansi, 8, 1046-1047)

O Σεβήρος επεδίωξε την επικράτησιν του Μονοφυσιτισμού δια της φιλαιρετικής προστασίας. Το έτος 508 μετέβη εις Κωνσταντινούπολιν, παραμείνας επί τριετίαν δια του άλλοτε συμφοιτητού του Ζαχαρίου Ρήτορος και απέκτησε φιλίαν σημαινόντων προσώπων. 


(Χρυσοστόμου Παπαδοπούλου, Ι.Ε.ΑΝΤ., σελ. 448-449)


 (Χρυσοστόμου Παπαδοπούλου, Ι.Ε.ΑΝΤ., σελ. 448-459)

Ο Σεβήρος κατέφυγεν εις Αίγυπτον αλλ΄ επί Ιουστινιανού μετέβη πάλιν εις Κωνσταντινούπολιν, αλλά δια της εν τη πόλει ταύτη Ορθοδόξου Συνόδου του έτους 536 επί Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως Μηνά (536-552) κατεδικάσθη και αναθεματίσθη: 


 (Χρυσοστόμου Παπαδοπούλου, Ι.Ε.ΑΝΤ., σελ. 482)




ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ



ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ










0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top