Μετά από την δημοσίευση του μηνύματος εκ του Αγίου Όρους το οποίο προσπαθεί να καθησυχάσει τους σκανδαλισμένους πιστούς λέγοντας ότι «δεν υπάρχει λόγος ταραχής», μας ήλθε στον νου ο μύθος του χταποδιού του πολύ Φώτη Κόντογλου! Αν δεν τους καλύπτει ο λόγος του Μ. Αθανασίου, ο οποίος είναι ξεκάθαρος, τότε ας τους θυμίσουμε τούτον τον μύθο ο οποίος είναι επίκαιρος όσο ποτέ!

ΦΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ


«Κάθεται η χταπόδα με το χταποδάκι στον πάτο της θάλασσας. Όπου, με την απόχη πιάνουνε το χταποδάκι, και τ' ανεβάζουνε απάνω. Το μικρό φωνάζει στη μάνα του: «Με πιάσανε, μάνα!». Εκείνη τ' αποκρίνεται: «Μη φοβάσαι, παιδί μου!». Το χταποδάκι φωνάζει πάλι: Με βγάλανε από το νερό, μάνα! «Μη φοβάσαι, παιδί μου!». - «Με σγουρίζουνε, μάνα!» - «Μη φοβάσαι, παιδί μου!» - «Με κόβουνε με το μαχαίρι!» - «Μη φοβάσαι!» - «Με βράζουνε στο τσουκάλι!» - «Μη φοβάσαι!» - «Με τρώνε, με μασάνε!» - «Μη φοβάσαι, παιδί μου!» - «Με καταπίνουνε!» - «Μη φοβάσαι!» - «Πίνουνε κρασί, μάνα!» - «Αχ! Σ' έχασα, παιδί μου!».
Ο μύθος θέλει να πει πως όλα τα σκληρά παιδέματα που κάνανε στο χταποδάκι, δεν ήτανε για θάνατο, μήτε το πιάσιμο, μήτε το σγούρισμα, μήτε το μαχαίρι, μήτε το βράσιμο, μήτε το μάσημα. Μα σαν άκουσε η μάνα του πως πίνανε κρασί εκείνοι που το φάγανε, για να το χωνέψουνε, φώναξε: «Σ' έχασα, παιδί μου!». Το κρασί, που φαίνεται το πιο ήμερο πράγμα μπροστά στο μαχαίρι και στο μάσημα, στο βάθος είναι για το χταπόδι ο πιο μεγάλος οχτρός.

Ο νοών νοείτω!

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top