Ως γνωστόν προ καιρού προβήκαμε στην δημοσίευση της Δήλωσης περί ακύρων Μυστηρίων (σε δύο μέρη εδώ και εδώ), με σκοπό αφενός μεν να καταδείξουμε ότι το φρόνημα αυτό δεν είναι φρόνημα όλων των Παλαιοημερολογιτών, όπως αδίκως μας κατηγορούν πολλοί, αφετέρου για να αποδείξουμε την υποκρισία των κατηγόρων μας, οι οποίοι ενώ μας συκοφαντούσαν ότι απορρίπτουμε τα Μυστήριά τους και ότι αυτό το φρόνημα τάχα εμποδίζει την ενότητα μας, ουσιαστικά εκείνοι είναι αυτοί που θεωρούν άκυρα τα δικά μας Μυστήρια, βλασφημώντας έτσι το Πνεύμα το Άγιον.
Στην Δήλωση απάντησε προσφάτως ο γνωστός ιερομόναχος Ευθύμιος Τρικαμηνάς με κείμενό του εδώ: https://paterikiparadosi.blogspot.gr/2017/11/blog-post_23.html
Ο εν λόγω ιερομόναχος στην απάντησή του αυτήν, και ενώ ΔΕΝ ΤΟΛΜΑ να τοποθετηθεί περί του κύρους των Μυστηρίων των Παλαιοημερολογιτών, μεταθέτει το θέμα στο Εκκλησιολογικό Κείμενο (Ε.Κ. στο εξής) της Συνόδου των Γ.Ο.Χ., του οποίου τις σχετικές θέσεις παρουσιάζει και ερμηνεύει, με σκοπό να μας αποδείξει ως ψεύτες, παρόλο που εμείς προβήκαμε στην παραπάνω Δήλωση ως ιστολόγια και όχι τάχα ως επίσημοι εκπρόσωποι της Συνόδου των Γ.Ο.Χ. ώστε να εγκαλούμαστε για διγλωσσία. Ο π. Ευθύμιος λαμβάνει αποσπάσματα του Ε.Κ., που αναφέρονται γενικώς (§1-5 του ΣΤ΄ κεφαλαίου του Ε.Κ.) στους αιρετικούς και σχισματικούς, θεωρώντας αυθαίρετα ότι αναφέρονται ειδικώς στους Νεοημερολογίτες, ενώ κάτι τέτοιο δεν δηλώνεται ξεκάθαρα στο Εκκλησιολογικό Κείμενο (§6 του ΣΤ΄ κεφαλαίου του Ε.Κ.). Η μόνη παράγραφος στην οποία θα μπορούσε να στηριχθεί ο π. Ευθύμιος είναι η §10 του ιδίου κεφαλαίου, η οποία μιλάει για έναν γενικό κανόνα "εισδοχής", για την οποία όμως πρέπει οπωσδήποτε να ληφθούν υπόψιν και οι §11-12 τις οποίες ο ίδιος αποκρύπτει! 
Όλα τα παραπάνω βέβαια στο Ε.Κ., και με τον τρόπο που είναι διατυπωμένα  (είναι γνωστό πως υπάρχουν δύο διαφορετικές αντιλήψεις στους κόλπους των Γ.Ο.Χ. για το ζήτημα αυτό και μόνο διά αυτού του τρόπου -χωρίς δηλαδή να διατυπωθεί με απόλυτη σαφήνεια το ζήτημα του κύρους των Μυστηρίων των επισήμων Εκκλησιών- θα μπορούσε να επιτευχθεί η ενότητα παραπεμπομένης της τελικής αποφάνσεως στην αρμόδια Μεγάλη Σύνοδο των αληθινών Ορθοδόξων), δημιουργούν κάποια ασάφεια για το θέμα αυτό, αλλά αυτό αφορά την Σύνοδο των Γ.Ο.Χ. να την λύσει και όχι εμάς ως πρόσωπα, οι οποίοι άλλωστε έχουμε εκδηλώσει ευθαρσώς και ευθέως τις εκκλησιολογικές μας θέσεις, μη φοβούμενοι να έρθουμε (και ήρθαμε) σε αντίθεση με την ακραία πτέρυγα των Γ.Ο.Χ.! 
Συνεχίζοντας την απάντησή του ο π. Ευθύμιος αναφέρεται στο απόσπασμα της επιστολής του μακαριστού πατρός Σεραφείμ Ρόουζ που απέστειλε το 1978, την οποία βάλαμε ως εισαγωγικό σημείωμα στο β΄ μέρος της Δηλώσεώς μας. Αυτήν, στην οποία αναφέρεται ο τότε αριθμός των Παλαιοημερολογιτών, ο π. Ευθύμιος την αποκαλεί (μεθ᾿ ιεράς αγανακτήσεως!) "τερατώδες ψεύδος", αφού, αποκρύπτοντας τον συντάκτη της και το έτος συγγραφής της, προσπαθεί με ...στατιστικά στοιχεία του Νομού Λαρίσης (!) να αποδείξει ότι αυτό δεν ισχύει στην εποχή μας!
Εν ολίγοις η εν λόγω απάντηση του γνωστού ιερομονάχου αποτελεί άλλο ένα κλασσικό δείγμα γραφής του, που διακρίνεται για τους τρόπους τους οποίους δεν θα μπορούσε να μεταχειρισθεί σε έναν εκ του σύνεγγυς διάλογο, τον οποίο αποφεύγει παρά τις επανειλημμένες προσκλήσεις που του έγιναν (εδώ και εδώ).
Η απάντηση κλείνει με τα εξής: "οἱ μόνοι οἱ ὁποῖοι θεωροῦν καί ὄντως ἐννοοῦν ἔγκυρα κατ’ Οἰκονομίαν τά Μυστήρια τῶν Οἰκουμενιστῶν τοῦ Ν.Η., εἶναι οἱ Ἀποτειχισμένοι οἱ ὁποῖοι ἀποδέχονται τούς ἐπιστρέφοντας ἐκ τῶν Οἰκουμενιστῶν χωρίς νά κάνουν κάποια πρᾶξι ὡς πρός τά Μυστήρια, τά ὁποῖα ἔλαβαν ἀπό αὐτούς". Τα παραπάνω όμως δεν στέκουν διότι:
α) Ούτε οι Αποτειχισμένοι έχουν ενιαία γραμμή για το θέμα, αφού άλλοι θεωρούν έγκυρα τα Μυστήρια των Οικουμενιστών, είτε κατ' Οικονομίαν (π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς), είτε κατ' Ακρίβειαν (π. Θεόδωρος Ζήσης), ενώ άλλοι τα θεωρούν άκυρα (Μακάριος Κουτλουμουσιανός)!!! Περνούν δηλαδή και αυτοί την ίδια φάση που βίωσαν οι Παλαιοημερολογίτες.
β) Οι Αποτειχισμένοι και να ήθελαν να προβούν σε πράξη "εισδοχής" δεν μπορούν να το πράξουν, διότι δεν έχουν επισκόπους. Ο δε π. Ευθύμιος δεν αναγνωρίζει κανέναν επίσκοπο ως ορθόδοξο, αφού τους μεν Οικουμενιστές τους θεωρεί μη ορθοδόξους λόγω της αιρέσεως και της κοινωνίας με αυτήν, τους δε Παλαιοημερολογίτες τους θεωρεί ως μη ορθοδόξους λόγω τάχα "σχίσματος", ενώ με τον Ράσκας Αρτέμιο διέκοψε κάθε κοινωνία μαζί του, λόγω των χειροτονιών που έκανε. 
Κλείνοντας, επαναλαμβάνουμε για άλλη μια φορά προς τον π. Ευθύμιο την πρόταση διεξαγωγής ενός διαλόγου εκ του σύνεγγυς, ώστε να λυθεί κάθε διαστρέβλωση, παρανόηση ή μετάθεση θέματος, και ελπίζουμε να ανταποκριθεί αν ο σκοπός του βέβαια δεν είναι το "μάχεσθαι", αλλά το "προσλαβείν αδελφούς".


Ιστολόγια Κρυφό Σχολειό και Εν Τούτω Νίκα

5 comments:

  1. ΠΟΛΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ6 Νοεμβρίου 2017 στις 5:23 μ.μ.

    Με το παρόν Σχόλιό μου θέλω να εκφράσω δημόσια την συμφωνία μου με την απάντηση των ιστολογίων ΚΡΥΦΟ ΣΧΟΛΕΙΟ και ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ που απέστειλαν στον π. Ευθύμιο Τρικαμηνά, με την πρόσθετη παράκλησή μου να σταματήσει η ομάδα των Αποτειχισμένων που συντάσσεται με τον π. Ευθύμιο τις επιθέσεις τους εναντίον των δύο αυτών ιστολογίων του Πατρίου, που εκφράζουν, στις εξαιρετικά δύσκολες εποχές που ζούμε, ιδιαίτερα μετά την Ψευδοσύνοδο της Κρήτης, με παρησία και απόλυτη αλήθεια το υγιές φρόνημα μεγάλης Μερίδος των ΓΟΧ, κληρικών και λαϊκών. Αδελφοί είτε του Πατρίου, είτε του Νεόυ, εσχάτη ώρα εστί, ώρα αληθείας, ώρα Κρίσεως πάντων των λεγόντων ότι αγωνίζονται για την Ορθοδοξία και την Δόξα Της Εκκλησίας, από όπου και αν προέρχονται. Εάν υπάρχει μία ελπίδα στον αγώνα μας εναντίον του Οικουμενισμού και υπάρχει, διότι παρά την έλλειψη αληθινής Αρετής από μέρους μας Ο Θεός δεν μας εγκατέλειψε, ας ακολουθήσουμε όχι τον δρόμο των μεγάλων λόγων έκαστος για να δείχνει μεγαλύτερος Ομολογητής από τους άλλους, αλλά δρόμο μετριοπάθειας, δρόμο αληθινού Εκκλησιαστικού Φρονήματος, δεν είμαστε πάνω από την Εκκλησία, αλλά πρέπει να είμαστε ταπεινοί υπηρέτες Της και μόνο το συμφέρον το δικό Της να βλέπουμε, είτε περπατάμε κατά την Ακρίβεια, είτε κατά την Οικονομία, για να πετύχουμε την Ενότητα, όχι εν τη Αιρέσει, όπως επιδιώκουν οι Οικουμενιστές , αλλά εν τη Ορθοδοξία, όπως κάποιες φορές έκαναν οι Πατέρες μας και Άγιοι της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Αύτη η Πίστις Των Αποστόλων, Αύτη η Πίστις των Πατέρων , Αύτη η Πίστις Των Ορθοδόξων, Αύτη η Πίστις την Οικουμένη εστήριξεν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. εδώ βλέπουμε την απόλυτη παραλογία... ιστολογία λαϊκών, δήθεν ΓΟΧ μοιράζουν πιστοποιητικά εγκυρότητας μυστηρίων των οικουμενιστών και "διαπραγματεύονται" με τους δήθεν αποτειχισμένους ανταλλάσσοντας δηλώσεις και προσωπικές απόψεις. Αποκαλούν ακραίους όσους διαφωνούν με όσα λένε και πράττουν αντί να αποκαλούν τους εαυτούς τους ψευτο-ΓΟΧ κρυφονεοημερολογιτες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ΄ ευχαριστούμε αδελφέ για το ''στόλισμα'' αλλά είναι η άποψή σου. Κατανοητή και σεβαστή....... Αν θέλεις μας λέγεις και με ποιόν ομιλούμε.

      Διαγραφή
    2. Όταν αγαπητέ Ανώνυμε σταματήσεις να φοβάσαι και αποκαλύψεις ποιος είσαι, όπως κάνουν οι άνδρες που απευθύνονται σε πρόσωπα με ονοματεπώνυμο (αλλά και γενικώς όπως κάνουν οι άνδρες, διότι ζούμε και σε ύποπτες εποχές), τότε πολύ ευχαρίστως σου απαντήσω, αλλά και να εξετάσουμε αν θες ποιος από τους δυο μας, γεννήθηκε και βαπτίσθηκε στο παλαιό, χωρίς ποτέ να κοινωνήσει με νεοημερολογίτες και ποιος όχι... Μάλλον έχεις την αντίληψη πως Γνησία Ορθοδοξία σημαίνει διακήρυξη ακύρων Μυστηρίων. Τους φορείς όμως τέτοιων αντιλήψεων ο Άγιος πρ. Φλωρίνης Χρυσόστομος τους αποκαλούσε "χριστεμπόρους, που επισείουν ως φόβητρο την ακυρότητα των μυστηρίων προς άγραν οπαδών"!

      Διαγραφή
  3. ΠΟΛΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ7 Νοεμβρίου 2017 στις 10:31 π.μ.

    Πατέρα Ευθύμιε πέραν όλων των άλλων θα ήθελα να με πληροφορήσετε εάν ή όχι συμφωνείτε με την τακτική του συνεργάτου Σας κ. Σημάτη και του ιστολογίου του Π.Π. να μην δημοσιεύει τα επώνυμα σχόλια πολλών εξ ημών, παρόλο ότι δεν περιέχουν ούτε ύβρεις, ούτε μειωτικούς χαρακτηρισμούς για κανένα. Έφθασε μάλιστα να κόβει σχόλια και του Κυρίου Σαββόπουλου ενός ανθρώπου σεβαστού από όλο το Αντιοικουμενιστικό στρατόπεδο, από ότι με πληροφόρησε ο ίδιος ο παθών τηλεφωνικά. Σεις Πατέρα Ευθύμιε έχετε στο παρελθόν δημόσια δηλώσει ότι σας εκφράζει το ιστολόιο Π.Π. , σε αυτά όμως που κάνει το ιστολόγιο συμφωνείτε ή όχι; Γιατί εάν συμφωνείτε και Σεις, τότε προς τί να ψάχνουμε τον λόγο της μη συννενόησης ή του μη διαλόγου των Αντιοικουμενιστών; Τέτοιες πρακτικές, δηλαδή να "φιμώνουμε" την αντίθετη ή την άλλη γενικά άποψη, οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στη διάσταση κατα αρχάς και στα Σχίσματα στην Εκκλησία κατόπιν. Ελπίζω αυτοί που Σας πληροφορούν για τα όσα αναγράφονται στο διαδύκτιο να Σας πληροφορήσουν και γι αυτό το σχόλιο μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή

 
Top